Šiaulių lopšelis-darželis „Eglutė“

STEAM veikla „Mano namelis“

„Boružiukai“ ir „Kiškučiai“ grupės vaikai dalyvavo kūrybiškoje ir eksperimentinėje STEAM veikloje, kurios pagrindinė tema buvo namai ir miestas. Veiklos metu mažieji architektai turėjo galimybę ne tik iš arčiau susipažinti su įvairių namų formomis, dydžiais ir paskirtimis, bet ir patys išbandyti statybų procesą, naudojant dėžes, kartoną ir kitas paprastas medžiagas. Veikla buvo suplanuota taip, kad vaikai natūraliai tyrinėtų, stebėtų, lygintų ir eksperimentuotų, mokydamiesi per gyvą patirtį ir žaidimą.

Pradėdami veiklą vaikai kalbėjosi apie tai, kokių namų galima pamatyti mieste ar keliaujant – aukštų ir žemų, labai didelių ir visai mažų, įvairių spalvų, formų bei paskirčių. Grupėje buvo parengta didelė įvairovė namų maketų: lėlių namelis, šuns būda, tvartas, pilis, inkilėlis ir kiti. Vaikai visus šiuos statinius apžiūrėjo, aptarė, kam jie skirti, ir „apgyvendino“ juose žmones bei gyvūnus. Po šio pažintinio etapo, pasidaliję savo mintimis ir patirtimis, mažieji perėjo prie praktinės veiklos – iš įvairaus dydžio dėžių pradėjo kurti savo pačių namus.

Kiekvienas vaikas ėmėsi tyrinėti dėžes: lietė, kilnojo, bandė sudėti vieną ant kitos, žiūrėjo, kuri yra aukštesnė, kuri platesnė, kuri tvirtesnė. Buvo įdomu stebėti, kaip mažieji, net nepastebėdami, mokėsi vertinti proporcijas: kai kurie pastebėjo, kad aukštas namas greičiau griūva, jei jo pagrindas siauras, todėl pakeitė dėžę į platesnę.

Statybų procese vaikai ne tik derino dėžių dydžius, bet ir lavino kūrybiškumą. Jie rinkosi spalvas, piešė langus, duris, stogą. Kai namai buvo baigti, vaikai pradėjo juos dėlioti į bendrą erdvę, taip pamažu kurdami savo pačių „miestą“.

Užbaigus veiklą grupėje stovėjo visas miestas – pilnas vaikų kūrybos, pastangų ir džiaugsmo. Ši STEAM veikla suteikė galimybę vaikams giliau suprasti konstravimo, lyginimo, matavimo ir erdvės suvokimo principus, tuo pačiu skatinant jų vaizduotę ir smalsumą. Tai buvo spalvinga, darbinga ir įkvepianti veikla, kurią mažieji dar ilgai prisimins.

Autorius:
Rimantė Petrauskė

Nuotraukos:
Rimantė Petrauskė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas