Šiaulių lopšelis-darželis „Eglutė“

„STEAM darželis“ veikla „Aš išmanusis kūrėjas“

2025 m. spalio 10–17 dienomis Šiaulių lopšelio-darželio „Eglutė“ STEAM centro mokytojos Vita Tavorienė ir Ieva Skrupskelytė inicijavo ir organizavo veiklą „Aš išmanusis kūrėjas“, skirtą Šiaulių miesto lopšelių-darželių „Pupų pėdas“, „Dainelė“, „Žiogelis“ ir „Eglutė“ ugdytiniams.

Veiklos tikslas – ugdyti vaikų kritinį mąstymą, kūrybiškumą ir gebėjimą sieti meną su mokslu, taikant STEAM ugdymo principus. Veiklos pradžioje vaikai aptarė rašytojo, dailininko, muzikanto, inžinieriaus, aktoriaus ir keramiko veiklą. Išsiaiškino, kad kiekvienas iš jų kuria skirtingais būdais ir kad kūrybiškumas gali pasireikšti įvairiose srityse. Analizuodami Lietuvos dailininko ir kompozitoriaus M. K. Čiurlionio kūrybą, vaikai ieškojo paveiksluose paslėptų asociacijų, geometrinių figūrų, simbolių, identifikavo vyraujančias spalvas, aptarė jų poveikį nuotaikai. Vaikai ugdė gebėjimą matyti ryšius tarp meno, matematikos ir gamtos mokslų, suprato, kaip formos ir spalvos gali perteikti emocijas bei idėjas. Skambant M. K. Čiurlionio simfonijai „Miške“, vaikai pasitelkė braižymo techniką be dažų ir kūrė darbą „Miško pasaka“, lavindami erdvinį suvokimą, rankos judesių koordinaciją, gebėjimą perteikti nuotaiką linijomis ir formomis. Inžinerijos srityje vaikai eksperimentavo su popieriniais vamzdeliais, jungiamais varžtais ir veržlėmis, kurdami tvirtas geometrines konstrukcijas. Šios veiklos metu jie susipažino su pagrindiniais inžinerijos principais – konstrukcijų stabilumu, jungčių stiprumu, formų tvarumu. Sukurtus elementus vaikai integravo į bendrą meninę kompoziciją, taip jungdami meną, technologijas ir mokslą į vieningą kūrybinį procesą. Individualios veiklos metu vaikai susipažino su 3D rašiklio galimybėmis, modeliavo nesudėtingą trimatį gaminį, atliko piešinių, sukurtų pieštukais ant popieriaus bei 3D rašikliu, lyginamąją analizę, ugdė kūrybiškumą, erdvinį mąstymą ir kritinį vertinimą. Technologijų srityje vaikai kūrė bendrą piešinį programuodami robotą „Bee-Bot“ prie kurio buvo pritvirtintas flomasteris. Taikant sekų sudarymo metodiką, robotukas piešė apskritimus, kvadratus, linijas, o vaikai diskutavo dėl spalvų ir formų derinimo, taip praktikuodami programavimo, planavimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Eksperimentinė veikla skatino vaikų domėjimąsi gamtos mokslų dėsningumais. Vaikai kūrybiškai piešė flomasteriais ant keramikinių šaukštų. Panardinus šaukštus į vandenį, piešiniai atsiskyrė ir plaukė paviršiumi. Piešinių plūdimas leido stebėti fizikos dėsnius – plūdumą ir paviršiaus įtempimą. Užsiėmimo pabaigoje, naudodamiesi programėle „Mentimeter“, vaikai įsivertino savo veiklą, pasidalijo patirtimi ir emocijomis, aptarė atradimus bei kūrybinius sprendimus.

STEAM veikla „Aš išmanusis kūrėjas“ skatino vaikų mokymąsi per veiklą, aktyviai tyrinėjant, eksperimentuojant, kuriant, programuojant. Kūrybinis procesas skatino smalsumą, saviraišką ir pasitikėjimą savo gebėjimais.

Autorius:
Vita Tavorienė, Ieva Skrupskelytė

Nuotraukos:
Ieva Skrupskelytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas