Matematinio mąstymo projektas „Žaisminga matematikos šalis“

Ankstyva vaikų patirtis su skaičiais, dėsningumais ir problemų sprendimu formuoja tvirtą pagrindą sėkmingam mokymuisi mokykloje. Grupės „Ąžuoliukai“ ugdytiniai, bendradarbiaudami su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Vita Tavoriene, Kristina Valčiukiene, logopede-specialiąja pedagoge Deimante Šniukaite, mokinio padėjėja Indre Taudoravičiene bei ugdytinių tėvais, 2025 m. sausio 27 – vasario 7 d. įgyvendino trumpalaikį matematinio mąstymo projektą „Žaisminga matematikos šalis“. Projekto tikslas – skatinti ikimokyklinio amžiaus vaikų matematinį mąstymą, taikant žaidybines, STEAM, kūrybines ir patirtines veiklas, ugdant smalsumą bei pasirengimą tolimesniam mokymuisi. Projekto metu, padedant mokinio padėjėjai, vaikai dalyvavo įvairiose žaidybinėse veiklose, kurios padėjo geriau suprasti skaičių prasmę. Praktiškai veikdami, grupuodami, dėliodami smulkius daiktus ugdytiniai ugdė supratimą apie kiekius, mokėsi atpažinti, įvardyti ir nuosekliai skaičiuoti nuo 1 iki 10. Žaidžiant žaidimą „LEGO kaladėlių maišelis“ vaikai taikė taktinį mąstymą – bandė atpažinti reikiamą kubelių skaičių vien tik lytėjimu. Projekto metu ugdytiniai naudojosi inovatyviomis ir šiuolaikiškomis priemonėmis. Planšetiniu kompiuteriu programavo robotuko „Photon“ kelią surandant skaičiaus „kaimynus“. Skaičius žaismingai rašė magnetiniu pieštuku, konstravo juos iš LEGO kaladėlių, taip pat rašė naudodamiesi žaidimu „Spageti menas“. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas vaikų gebėjimui atlikti pagrindinius matematinius veiksmus. Porose žaisdami žaidimą su kauliukais „Metimų sudėtis“, ugdytiniai bandė iš anksto nuspėti būsimą rezultatą. Užsiėmimo „Skaičių jūra“ metu vaikai meškerėmis žvejojo magnetinius skaičius ir atliko sudėties bei atimties veiksmus. Koduodami robotukus-bitutes „Bee-Bot“ keliavo iki teisingo matematinio atsakymo. Naudodamiesi skaitmenine platforma „WordWall“, atlikdami užduotis „Domino kauliukai“, „Obuoliukų matematika“, „Skaičių krepšelis“, „Lietų skaičiuojantys skėčiai“, „Žuvytės akvariume“ mokėsi atlikti aritmetinius veiksmus 10 ribose, lyginti skaičius, analizuoti. Projekto metu ugdytiniai buvo įtraukti į matematinio pobūdžio kūrybines veiklas. Kartu su mokytoju jie kūrė matematinę istoriją „Kiškio morkos“. Vaikai, sekdami veikėjų sprendimus, ieškojo būdų, tinkamų sprendimų,  kaip teisingai pasidalinti morkas. Matematinį uždavinį kūrybiškai iliustravo. Ši veikla skatino vaikų loginį ir analitinį mąstymą, gebėjimą spręsti problemas, pritaikyti matematiką realiuose kontekstuose. Vienas iš projekto uždavinių buvo integruoti matematiką į kasdienę veiklą, siekiant parodyti, kaip skaičiai taikomi realiame pasaulyje. Vaikai žaidė naratyvinį žaidimą „Parduotuvė“ bendradarbiaudami su logopede-specialiąją pedagoge, susipažino su pinigais ir jų verte, mokėsi skaičiuoti reikiamą sumą bei atiduoti grąžą. Atsižvelgdami į šiuolaikinių technologijų svarbą kasdieniame gyvenime, ugdytiniai kūrybiškai gamino telefonus, susigalvojo numerius ir juos naudojo kūrybiniuose žaidimuose. Į projektą buvo įtraukti ir ugdytinių tėvai. Vaikai kartu su tėvais namuose dalyvavo „10 LEGO kaladėlių iššūkyje“, kurio metu konstravo norimus objektus. Ši veikla užtikrino darželio ir namų ugdymo tęstinumą, skatino vaikų kūrybiškumą bei mąstymo strategijų lavinimą. Žaismingos ir interaktyvios projektinės veiklos skatino vaikų mokymosi motyvaciją, stiprino jų pasirengimą tolimesniam ugdymuisi bei kasdieniam gyvenimui. Šios veiklos padėjo lengviau įsisavinti skaičiavimo operacijas ir formavo teigiamą požiūrį į matematiką kaip įdomų ir praktiškai pritaikomą dalyką.

Autorius:
Vita Tavorienė, Kristina Valčiukienė

Nuotraukos:
Indrė Taudoravičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas