Grupės „Ežiukai“ projektas ,,Raidžių magija“

2024 m. gruodžio 16-20 d. gr. „Ežiukai“ ugdytiniai, kartu su mokytojomis Žydrūne, Neringa ir Vaida, mokytojo padėjėja Danute bei įstaigos logopede-spec. pedagoge Deimante organizavo STEAM projektą „Raidžių magija“.

 Šiuo projektu buvo siekiama tobulinti ugdytinių kalbos supratimo ir kalbinės raiškos gebėjimus, reaguojant į nežodinę raišką, suprasti kalbą įvairiomis formomis (simboline, garsine, grafine, vaizdine, žodine) perteikiamas prasmes; domėtis tekstu, raidėmis ir simboliais, suprasti amžių atitinkančius meninius ir informacinius tekstus. Taip pat stengtis įtraukti tėvelius į ugdomąjį procesą. Visą savaitę buvo organizuojama grupės „Ežiukai“ STEAM paroda „Mano vardo raidelė“. Paroda vienijo mokytojų ir ugdytinių, tėvelių, bei seserų, brolių tarpusavio bendradarbiavimą, buvo paprašyta, pasirinkti pirmąją vaiko vardo raidę, sudėlioti ją naudojant pvz.: konstruktorius; gamtinę medžiagą: kaštonai, akmenukai, gilės ir t.t.; karoliukus ir kt. smulkius daiktus; kruopas, kavos pupeles; ir t.t. Meninių veiklų metu ugdytiniai pasirinktas raides aplikavo, dažė, spalvino, puošė blizgučiais, karoliukais, siūlais, konstravo. Ugdytiniai patys tapo knygelių iliustratoriais. Pasirinkę sau patinkančią knygelę ugdytiniai perpiešė jos viršelį, kopijavo pavadinimą, atliko užduotis su SMART lenta: „Išmok ir parašyk raides“, „Įrašyk raidę“, „Garsinė analizė“, „Pirmoji raidė“. Atlikdami šias užduotis lavino smulkiąją motoriką, kalbą, dėmesį, atmintį, bendradarbiavo vieni su kitais.     

Raidžių vaizdiniam ir garsiniam įtvirtinimui vaikai žaidė su edukacine bitute – robotuku „Bee-bot“. Atlikdami veiklą „Raidės“ ugdytiniai programavo robotuką  norėdami nuvažiuoti ant tam tikros raidės, sustojus bitutei, įvardino kokia tai raidė ir pasakė žodį prasidedantį ta raide. Lauke ieškojo raidžių, tekstų simbolių, dėliojo raides sporto aikštelėje iš rastos gamtinės medžiagos: šakelių, samanų, akmenukų, kaštonų, smėlio, lapų, rašė kreidelėmis ant grindinio, plytelių. Taip pat vaikai aktyviai, kruopščiai atlikinėjo užduotis pratybų knygelėse: dėliojo raides, pasitelkdami skaičiavimo pagaliukus, pieštukus, ieškojo pasislėpusių raidžių, apvedžiojo, individuliai rašė raides, simbolius. Tą pačią savaitę buvo numatyta mokama edukacija „Skambantis varpelis“, kurios metu ugdytiniai susipažino su varpo simbolika, sužinojo jo reikšmę įvairiose pasaulio kultūrose ir istorijos laikotarpiuose, noriai atsakinėjo į meno mokytojų klausimus, o praktinėje edukacinio užsiėmimo dalyje vaikai įsitraukė į varpelių dekoravimo/kūrimo procesą. Užsiėmimo metu buvo naudojami išdegti moliniai varpeliai ir įvairios detalės pagamintos iš molio. Vaikai turėjo galimybę kurti unikalius, įvairiausių spalvų, simbolikos bei raštų varpelius.

Projekto metu logopedė-specialioji pedagogė Deimantė ugdytiniams pravedė veiklą „Nykštukės raidžių kelionė“. Veikla prasidėjo nuo smagaus apšilimo – Kalėdų senelio artikuliacinio aparato mankštos. Po to pirštukai leidosi į kelionę ledo tiltu – vaikai su šypsenomis kartojo pirštukų mankštos „Važiavo žiema ledo tiltu“ žodžius, kuriuos palydėjo atitinkamais judesiais. Vėliau ugdytiniai su džiaugsmu ieškojo savo vardo pirmosiomis raidėmis papuoštų eglės žaisliukų, kuriais puošė eglutę. Veiklą užbaigė žaidimas „Sniego besmegenis“, kurio metu ugdytiniai dėliojo žodžius ir konstravo sniego senius.

Tikimės, kad šiuo projektu pažadinome vaikų smalsumą domėtis raidėmis, simboliais, kalba, turtinome kalbinį, emocinį žodyną, suteikėme galimybę kūrybiškai pažvelgti į supančias raides, taip pat pasitelkiant STEAM metodus, modeliuojant, kuriant linksmai praleisti laiką kartu su šeima, pasidalinti įspūdžiais su kitais, stiprinti tarpusavio ryšį.

Nuotraukos:
N. Švedienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas