Grupės „Kleviukai" projektas „Skaičių pasaulyje"

2025 m. sausio 27-31 d. grupės „Kleviukai“ ugdytiniai, kartu su mokytojomis Sandra, Žydrūne ir mokytojo padėjėja Asta, vykdė trumpalaikį projektą „Skaičių pasaulyje“. Šiuo projektu siekiama tobulinti ugdytinių matematinio mąstymo ir skaitmeninio sumanumo įgūdžius, lavinti smulkiąją motoriką bei įtraukti tėvelius į ugdymo procesą. Projekto metu vaikai dalyvavo įvairiose veiklose. Savaitės pradžioje, naudojant IT pagalbą, ugdytiniai susipažino ir prisiminė skaitmenis nuo 1 iki 10. Jie atliko užduotis išmaniojoje lentoje: „Surask vienodus skaičius“, „Surask tokį patį skaičių“, „Sudėliok skaičius iš eilės nuo 1 iki 3“. Vėliau vaikai skubėjo grupėje ieškoti pasislėpusių skaičių ir turėjo įvardinti juos. Meninių veiklų metu ugdytiniai pasirinktus skaičius aplikavo, spalvino ir lipdė. Jie atliko užduotis prie šviesos staliuko: „Linijų karalystė“, „Rask pasislėpusius skaičius“, „Nupiešk skaičių“, „Suskaičiuok ir sudėk žuvytes iš eilės“. Grupėje ant lapų su skaičiais dėliojo kaštonus ir juos skaičiavo. Susipažino su edukacine bitute-robotuku „Bee-bot“ ir mokėsi programavimo pagrindų, atlikdami veiklą ant edukacinio kilimėlio „Sustok ir pasakyk“. Jie ieškojo tokio paties skaičiaus ar taškelių ant tapeto ir puodelių, suradę vienodus, uždėjo puodelį ant tapeto su tokiu pat skaičiumi ar taškelių kiekiu. Vaikai ant lapelio matė skaičius ir turėjo sudėlioti kaladėles pagal šiuos skaičius. Ši užduotis skatino vaikų loginį mąstymą, skaičiavimo įgūdžius ir gebėjimą suprasti, kaip skaičiai susiję su kiekiu ar struktūra. Dirbdami grupelėse, vaikai aplikavo skaičių penki, dėliojo kaštonus pagal skaičius, skaičiavo.  Pasitelkiant SKU modelį vaikams padėjo Šiaulių Gytarių progimnazijos mokinė Paula.  Ugdytiniai kartu su tėveliais namuose atliko STEAM veiklą: aplikavo, lipdė, kurė skaičius, vėliau grupėje buvo suorganizuota STEAM paroda „Mano mėgstamiausias skaičius“. Labai pradžiugino dalyvių aktyvumas, išradingumas, kūrybiškumas ir fantazija. Projektas tapo puikia proga ne tik tobulinti matematikos įgūdžius, bet ir ugdyti bendradarbiavimą tarp vaikų, mokytojų ir tėvų. Kiekviena veikla buvo ne tik mokymosi, bet ir smagaus atradimo proceso dalis, todėl visi dalyviai buvo labai patenkinti ir motyvuoti tęsti tokius kūrybiškus ir įtraukiančius projektus ateityje.

Autorius:
Sandra Martinkutė-Grigaitienė, Žydrūnė Baltrukėnienė.

Nuotraukos:
Sandra Martinkutė-Grigaitienė, Žydrūnė Baltrukėnienė.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas