Šiaulių lopšelis-darželis „Eglutė“

Problemų sprendimo projektas „Kleviukų draugystė“

Grupės „Kleviukai“ vaikai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Sandra Martinkute-Grigaitiene ir Žydrūne Baltrukėniene, mokytojo padėjėja Asta Stugiene, socialine pedagoge Viktorija Lukoševičiene bei specialiąja pedagoge Rimante Petrauske įgyvendino trumpalaikį problemų sprendimo projektą „Kleviukų draugystė“. Projekto tikslas – ugdyti vaikų gebėjimą integruotai spręsti įvairias problemas, stiprinti pozityvų tarpusavio bendravimą bei bendradarbiavimą. Projekto metu vaikai, praktiškai veikdami ir susidūrę su įvairiais iššūkiais, patys, padedami draugų ir mokytojų, mokėsi įveikti iškilusias problemas. Vienos iš veiklų metu vaikai turėjo „išlaisvinti“ lede užšalusius plastikinius gyvūnėlius. Lašindami šiltą vandenį, berdami druską ir grandydami ledą pagaliukais, vaikai sėkmingai atliko užduotį ir išlaisvino gyvūnėlius. Mokytoja atnešė vieną obuolį ir paklausė vaikų, ar ji galėtų jį suvalgyti viena, ar vis dėlto reikėtų pasidalinti. Nuomonės išsiskyrė: vieni manė, kad obuolį galima suvalgyti vienai, kiti siūlė dalintis. Po ilgų diskusijų, svarstymų bendru sutarimu nusprendėme pasidalinti su visais grupės draugais ir obuolį supjaustyti į tiek dalių, kiek grupėje yra žmonių. Nors kiekvienam teko po mažą gabalėlį, jo užteko visiems. Socialinė pedagogė Viktorija savo veiklas integravo į projekto turinį. Veiklos „Kartu išspręskime situaciją“ metu vaikai diskutavo, teikė siūlymus ir kartu ieškojo tinkamiausių sprendimų įvairiose situacijose. Veikloje „Pasirinkimų dėžutė“ jie mokėsi rinktis iš kelių galimų variantų, o užsiėmimo „Stebuklingi žodžiai“ metu – vartoti mandagius, gražius žodžius, padedančius taikiai spręsti problemas. Veikloje „Emocijų debesėliai“ vaikai mokėsi atpažinti, įvardyti ir valdyti savo emocijas bei jas kūrybiškai pavaizduoti. Specialioji pedagogė Rimantė, remdamasi knyga „Nojus ir banginis“, organizavo integruotą veiklą, skirtą stiprinti vaikų draugystės, bendradarbiavimo, problemų sprendimo ir pažintinius gebėjimus. Vaikai buvo įtraukti į žaismingas, trumpas problemų sprendimo užduotis, susijusias su knygos siužetu. Iškilus situacijai, kurioje banginiui reikėjo pagalbos, vaikai, dirbdami mažose grupelėse, ieškojo sprendimų, kaip Nojus galėtų padėti savo draugui. Išsiaiškinę, ką banginiukas mėgsta valgyti, vaikai piešė žuvytes, krabus. Sužinoję, kad banginiukas negali išgyventi be vandens, jie turėjo „užkimšti“ vonioje atsiradusias skylutes, kad vanduo neišbėgtų. Banginiukui susižeidus, vaikai klijavo pleistrus ant žaizdų ir ieškojo atitinkamų skaitmenų. Vaikai noriai padėjo Nojui išgelbėti banginiuką ir saugiai sugrąžinti jį į namus – vandenyną. Projekto veiklos tęsėsi ir namuose. Kartu su tėveliais vaikai įveikė STEAM iššūkį – „Pastatyti draugystės bokštą iš 3-5 apelsinų“. Iš pradžių vaikai bandė bokštą pastatyti savarankiškai, vėliau prašė tėvelių pagalbos. Bendradarbiaudami su šeimos nariais, vaikai sėkmingai pastatė draugystės bokštus, dar kartą patirdami, kokia svarbi yra pagalba, susitarimas ir draugiškas bendravimas.

Autorius:
Žydrūnė Baltrukėnienė

Nuotraukos:
Žydrūnė Baltrukėnienė, Sandra Martinkutė-Grigaitienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas