STEAM veikla „Sėju, auginu, ragauju“

Grupės „Pelėdžiukai“ ugdytiniai kartu su mokytojomis Sandra Urbeliene, Sandra Tamašauskaite, mokinio padėjėja Gitana ir mokytojo padėjėja Janina grupės erdvėje sėjo, sodino įvairių augalų sėklas: svogūnų, krapų, petražolių, žirnių, gražgarsčių, pomidorų, avižų, morkų, ridikėlių ir kt. Kiekvienas vaikas atsinešęs iš namų skirtingų sėklų, susikūrė mažus darželius, kuriuos patys prižiūrėjo, stebėjo kaip augaliukai  dygo, kaip augo, pureno žemę, ravėjo nereikalingas žoles, skaičiavo kiek išdygo, matavo augimo pokyčius ir lygino tarpusavyje. Augalų priežiūros metu ugdė atsakomybės jausmą ir rūpestingumą. Veiklos metu ugdytiniai įgijo žinių apie augalus: jų auginimo sąlygas (drėgmę, žemę, šviesą ir t.t.), augalų priežiūrą, sodinimą, daiginimą. Vaikai augalus  tyrinėjo, mokėsi juos pažinti. Iš pačių užaugintų svogūnų laiškų, gražgarsčių, salotų ir ridikėlių vaikai gamino sveikuoliškas salotas. Jie smulkiai pjaustė daržoves, tarkavo ridikėlius, dėjo natūralaus jogurto ir viską kruopščiai išmaišė. Paruoštas salotas tepė ant pilno grūdo duonos ir su pasimėgavimu ragavo. Vaikai džiaugėsi galėdami paragauti savo rankomis išaugintų, prižiūrėtų ir paruoštų salotų. Užsiauginę grupėje avižų, katino žolės vaišino namuose savo augintinius. Įgiję patirties, vaikai kartu su savo šeimos nariais ir namuose užsiauginę svogūnų laiškų, ridikėlių, prieskoninių žolelių gamino įvairias sveikuoliškas salotas, šaltibarščius, gardino įvairius patiekalus.

Vykdydami šią STEAM veiklą siekėme vaikus motyvuoti domėtis gyvuoju gamtos pasauliu ir ugdyti meilę gamtai, formuoti suvokimą (kelio nuo sėklos iki augalo ar vaisiaus) per asmeninę vaiko patirtį, ugdyti gebėjimą rūpintis augalais bei padėti vaikams formuoti sveikesnius mitybos įpročius.

Autorius:
Sandra Urbelienė, Sandra Tamašauskaitė

Nuotraukos:
Sandra Urbelienė, Sandra Tamašauskaitė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas