Trumpalaikis projektas ,,Skaičių karuselė"

Ankstyvas supažindinimas su skaičiavimo, matavimo ir skaitmeninio pasaulio pagrindais sudaro tvirtą pagrindą tolimesniam vaiko pažintiniam vystymuisi. Grupės ,,Riešutėliai“ ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Vaida Vaičiuviene, Rasa Vaičiuviene, mokinio padėjėja Audronė Juškevičiene, mokytojos padėjėja Erika Šeškevičiene ir ugdytinių tėvais, 2025 m. gegužės 19-23 d. įgyvendino  trumpalaikį matematinio mąstymo ir skaitmeninio sumanumo projektą ,,Skaičių karuselė“. Projekto tikslas - plėtoti matematinio mąstymo ir skaitmeninio sumanumo sritį per žaidybines, STEAM, kūrybines ir patirtines veiklas. Sudaryti vaikams sąlygas skaičiuoti, skirti, pavadinti ir išbandyti edukacinius užsiėmimus, kuriuose naudojamos skaitmeninės platformos ir programėlės. Veikdami, grupuodami, dėliodami smulkius daiktus ugdytiniai mokėsi atpažinti, įvardyti ir nuosekliai skaičiuoti nuo 1 iki 10. Projekto metu ugdytiniai konstravo LEGO bokštus pagal išridentą skaičių, dėliojo skaičius iš pasirinktų konstruktorių, ieškojo pasislėpusių skaičių, dėliojo skaičių seką. Skatinant norą skaičiuoti bei realiai suvokti skaičių reikšmę ugdytiniai žaidė didaktinius ir stalo žaidimus, atliko užduotis, kūrė, domėjosi, ieškojo būdų, kaip su skaitmenimis galima mokytis kitaip. STEAM veikloje ,,Skaičiaus šešėlis“ ugdytiniai bėrė miltus ant skaičiaus tuščiavidurio trafareto šalia šešėlio padėdami tiek pat daiktų. Ši veikla skatino atpažinti skaičius pagal jų formą, lavino vaizduotę, plėtojo tyrinėjimo ir analizės įgūdžius. Koduodami robotukus-bitutes „Bee-Bot“ ugdytiniai mokėsi programuoti ir suplanuoti kelią iki nurodyto skaičiaus. Visa tai skatino erdvinį ir loginį mąstymą, komandų seką, veiksmų planavimą bei gebėjimą prognozuoti rezultatą. Ugdytiniams tai buvo pirmasis iššūkis ir susipažinimas su programavimo principais. Naudodamiesi skaitmenine platforma „WordWall“ ugdytiniai mokėsi lyginti, analizuoti, spręsti, atlikti įvairias logines, matematines užduotis. QR kodų paieška padėjo ugdyti vaikų skaitmeninį raštingumą, smalsumą ir skatino veikti. Nuskenavus kodą, ekrane pasirodydavo užduotis, kurią reikėjo įveikti. Į projektą buvo įtraukti ir ugdytinių tėveliai, kurie dalyvavo grupės kūrybinių darbų parodoje ,,Mylimiausias skaičius“. Vaikai kartu su tėveliais namuose lipdė skaičius naudodami sūrią arba kitokią tešlą, skaičius dekoravo įspausdami įvairias smulkias kruopas, sagas, karoliukus ir kt. Ši veikla užtikrino ugdymo tęstinumą, skatino vaikų kūrybiškumą ir norą mokytis. Šis projektas pasiteisino kaip prasminga, žaisminga ir ugdanti patirtis. Ugdytiniai drąsiai išbandė naujas priemones, rodė pažangą atlikdami įvairias užduotis. Šis projektas sustiprino smalsumą, skatino mokymosi džiaugsmą, pažinti matematiką ir technologijas natūraliai- per patirtį, žaidimą ir bendrystę.

Autorius:
Vaida Vaičiuvienė

Nuotraukos:
Vaida Vaičiuvienė, Rasa Vaičiuvienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas