Trumpalaikis projektas „Sekų pasaką raidžių pasaulyje"

Gegužės 5–16 dienomis „Kleviukai“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis Sandra Martinkute- Grigaitiene ir Žydrūne Baltrukėniene ir mokytojo padėjėja Asta Stugienė įgyvendino trumpalaikį projektą skirta kalbinei raiškai ir kalbų supratimui „Seku pasaką raidžių pasaulyje“. Naudodami IKT priemones, vaikai žiūrėjo įvairias pagal jų amžių pritaikytas audio ir video pasakas. Po kiekvienos pasakos vaikai noriai reiškė savo mintis ir pastebėjimus – kalbėjo apie veikėjų tarpusavio santykius, aptarė personažų charakterio bruožus, elgesio motyvus. Tokia veikla ugdo vaikų klausymo gebėjimus, kritinį mąstymą, emocinį supratimą, skatina empatiją bei turtina žodyną. Vaikai kruopščiai aplikavo savo vardo raides spalvoto popieriaus iškarpomis. Jie kiekvieną spalvotą lapelį klijavo atskirai, stengėsi išlaikyti tvarką ir gražią kompoziciją. Darbelis buvo spalvingas, kūrybingas ir atspindėjo vaiko pastangas bei džiaugsmą mokantis pažinti raides. Įvairių veiklų metu vaikai žiūrėjo, klausėsi ir patys praktiškai veikė analizuodami pasakas: „Ropė“, „Trys paršiukai“. Ugdytiniai vaidino pasaką „Ropė“ grupės draugams, stengiasi atkartoti veikėjų žodžius ir elgesį, personažų eiliškumą. Analizuodami pasakos „Trys paršiukai“ siužetą, vaikai pastebėjo, kad vilkas sugriovė namus, pastatytus iš šiaudų ir lentų, tačiau nesugebėjo sugriauti namelio iš plytų. Tai paskatino vaikus praktiškai išbandyti skirtingas statybines medžiagas: vieni statė namelius iš šiaudų, kiti – iš popierinių ritinėlių, o treti – iš konstruktorių. Kai atėjęs „vilkas“ bandė juos nupūsti, lengvai nugriuvo šiaudų ir ritinėlių nameliai, tačiau konstruktorių namelis išliko tvirtas. Turėjome ir ypatingą svečią – mus aplankė Viljamo močiutė. Ji atsinešė šilumos ir jaukumo kupiną dovaną – pasekė vaikams visiems gerai žinomą ir pamokančią pasaką „Trys paršiukai“. Vaikai klausėsi susidomėję, įsitraukė į pasakojimą, kartu aptarė veikėjų poelgius, juokėsi ir džiaugėsi kartu praleistu laiku. Tokios akimirkos ne tik praturtina vaikų dieną, bet ir kuria artumo jausmą tarp kartų, ugdo meilę pasakai, kalbai ir gyvam bendravimui. Taip pat apsilankėme bibliotekoje, kur vaikai turėjo nuostabią galimybę susipažinti su įvairiomis knygelėmis, pasinerti į pasakų pasaulį ir pasiklausyti skaitomos pasakos. Bibliotekos erdvės buvo pripildytos spalvingų knygų, o mažieji tyrinėtojai su džiaugsmu atrado naujas istorijas. Mus pasitiko draugiška lapė, kuri šiltai ir įdomiai pasakojo apie pasakų knygų pasaulį ir parodė, kur jos gyvena. Po to lapė vaikams perskaitė pasaką „Lapės ir gaidžio draugystė“, kuri ne tik prajuokino, bet ir suteikė vertingų pamokų apie draugystę, pasitikėjimą ir bendradarbiavimą. Bibliotekininkė pasakojo apie knygų svarbą ir skatino vaikus atrasti skaitymo malonumą. Ši išvyka buvo ne tik smagus nuotykis, bet ir puiki proga ugdyti vaikų smalsumą, lavinti jų skaitymo įgūdžius ir meilę knygoms. Vaikai grįžo su daug naujų žinių ir noru atrasti dar daugiau nuostabių istorijų. Vaikai kartu su tėveliais namuose kūrė savo pirmąją STEAM raidę. Tai buvo ypatinga užduotis, subūrusi šeimas bendrai kūrybinei veiklai. Kiekvienas darbelis – unikalus, kruopščiai apgalvotas ir atliktas su meile. Raidės buvo gaminamos iš įvairiausių medžiagų: kartono, siūlų, medžiagos skiaučių, medžio, gamtos gėrybių. Kuriant ne tik lavinta vaikų vaizduotė, bet ir sustiprintas ryšys tarp vaiko ir tėvų. Kiekviena raidė pasakoja savo istoriją – apie vaiko vardą, jo pomėgius, šeimos kūrybiškumą ir kartu praleistą laiką. Šis projektas ne tik papuošė mūsų grupės erdves, bet ir tapo šilta bendryste, skatinančia kurti, džiaugtis ir augti drauge. 

Autorius:
Sandra Martinkutė-Grigaitienė, Žydrūnė Baltrukėnienė.

Nuotraukos:
Sandra Martinkutė-Grigaitienė, Žydrūnė Baltrukėnienė.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas