STEAM veikla „Tiltai“

2025 m. gegužės 12–16 dienomis Šiaulių lopšelio-darželio „Eglutė“ STEAM centro mokytojos Vita Tavorienė ir Ieva Skrupskelytė inicijavo ir organizavo inžinerinę veiklą „Tiltai“. Ši veikla buvo skirta Šiaulių miesto lopšelių-darželių „Pupų pėdas“, „Dainelė“, „Žiogelis“ ir „Eglutė“ ugdytiniams.

Veiklos tikslas – skatinti vaikų inžinerinį mąstymą, domėjimąsi fizikos reiškiniais, plėtoti kūrybiškumą ir problemų sprendimo įgūdžius, pasitelkiant STEAM metodiką. Veiklos pradžioje vaikai kartu su mokytojomis diskutavo apie inžinieriaus profesiją – kas tai per specialybė, kokius darbus atlieka inžinieriai, kodėl jų veikla svarbi visuomenei. Toliau vyko praktinis tyrimas – vaikai atliko eksperimentą „Nematomas vandens tiltas“. Naudodamiesi padidinimo stiklais, jie stebėjo vandens paviršių, dėjo popieriaus juosteles, lašino vandenį pipetėmis ir tyrinėjo, kiek juostelės išsilaiko kol skęsta. Formulavo išvadą, kad vandens paviršiaus įtempimas suformuoja nematomą „tiltą“, kuris gali išlaikyti lengvus daiktus, tačiau neatlaiko sunkesnių. Vaikai susipažino su beždžionių tiltu – išsiaiškino, kur ir kaip jis naudojams, iš kokių medžiagų dažniausiai gaminamas. Paskatinti įgytų žinių, ugdytiniai patys konstravo savo beždžionių tiltus sujungdami virvelėmis popieriaus juosteles. Sukonstruotus beždžionių tiltus pritvirtino prie skirtingų „upės“ krantų. Veikla ne tik lavino smulkiąją motoriką, bet ir leido vaikams praktiškai išbandyti tilto stabilumo principus. Vaikai analizavo įvairius tiltų konstrukcijų tipus – kabantį, arkinį, pakeliamą. Aptarė, kas yra perdanga ir atramos – šias sąvokas pritaikė statydami tiltus iš LEGO kaladėlių. Keisdami perdangas, vaikai tikrino jų tvirtumą – ant tiltų statė LEGO žmogeliukus ir automobilius, lygino, kuri konstrukcija atlaiko didesnį svorį. Rezultatus fiksavo užduočių lapuose, po to lygino, analizavo, darė išvadas, kad kartoninė tilto konstrukcija yra stabiliausia, tvirčiausia ir efektyviausia. Veiklos pabaigoje vaikai, naudodamiesi planšetiniais kompiuteriais, dalyvavo interaktyvioje žinių patikrinimo veikloje – atsakinėjo į klausimus apie tiltų tipus, jų sandarą bei inžinerinius sprendimus. Kiekvienas dalyvis buvo apdovanotas „Jaunojo inžinieriaus“ diplomu. Refleksijos metu vaikai įsivertino savo dienos veiklą, dalijosi įspūdžiais ir atradimais.

Inžinerinė veikla „Tiltai“ ne tik suteikė vaikams naujų žinių apie inžineriją ir tiltų įvairovę, bet ir ugdė smalsumą, mokymąsi per patirtį, kūrybišką bei kritinį mąstymą. Tokios veiklos sudaro tvirtą pagrindą vaikų pažintinei, technologinei bei socialinei raidai.

 

 

Autorius:
Ieva Skrupskelytė, Vita tavorienė

Nuotraukos:
Ieva Skrupskelytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas