STEAM veikla „Kaip veikia mielės“

Kovo 3 d. ruošdamiesi Užgavėnių šventei grupės „Ąžuoliukai“ ugdytiniai tyrinėjo, kodėl į blynus dedamos mielės. Norėdami suprasti, kaip mielinės tešlos blyneliai tampa purūs, pūsti ir minkštučiai, vaikai su ikimokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Valčiukiene, mokinio padėjėja Indre Taudoravičiene ir mokytojos padėjėja Jolanta Šarauskiene atliko bandymą „Kaip veikia mielės“.

Eksperimento metu vaikai naudojo puodelius, šaukštus, buteliukus, balionus. Atlikdami bandymą su vandeniu, mielėmis ir cukrumi, vaikai stebėjo, kaip susidaro putos ir dujos. Ugdytiniai įsidėmėjo, kad mielės - tai gyvi mikroorganizmai, kurie, maitindamiesi cukrumi, išskiria anglies dioksidą, todėl balionas ima pūstis.

Matuodami skirtingus vandens, mielių ir cukraus kiekius, vaikai lygino, kaip tai veikia mielių aktyvumą. Ugdytiniai įsidėmėjo, kad daugiau cukraus gali pagerinti mielių darbą, nes jos turės daugiau „maisto“. Tačiau, jei cukraus bus per daug, mielės gali pradėti dehidratuoti (netekti vandens) ir jų veikla gali sulėtėti arba sustoti. Vaikai suprato, kad mielėms reikalinga šiluma. Jei naudosime šaltą vandenį (pieną), mielės veiks daug lėčiau arba visai nesuaktyvės - tešla kils labai lėtai. Eksperimentas su balionu vaikams padėjo vizualiai pamatyti ir suprasti mielių kilimo procesą, kai mielės, „valgydamos“ cukrų, gamina dujas.

Kol mielinė tešla kilo, vaikai spėjo pažaisti nuotaikingą Užgavėnių žaidimą „OŽKA“. STEAM veiklos pabaigoje grupės „Ąžuoliukai“ vaikai gardžiavosi savo pačių pagamintais ir iškeptais mieliniais blynukais. Praktinėje STEAM veikloje „Kaip veikia mielės“ vaikai lavino mokslinius, technologinius, inžinerinius, matematinius, kalbinius ir socialinius įgūdžius.

Autorius:
Kristina Valčiukienė

Nuotraukos:
Kristina Valčiukienė, Indrė Taudoravičienė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas