Rašytinės ir sakytinės kalbos projektas „STEAMiška A B C“

Grupės „Ąžuoliukai“ ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Vita Tavoriene, Ieva Skrupskelyte, Rasa Radavičiene, mokytojo padėjėja švietimo pagalbai Indre Taudoravičiene ir ugdytinių tėveliais vasario 26 – kovo 1 dienomis vykdė grupinį rašytinės ir sakytinės kalbos projektą „STEAMiška A B C“. Vykdomo projekto tikslas – taikant STEAM metodus ugdyti vaikų rašytinės ir sakytinės kalbos gebėjimus bei įgūdžius pagal amžiui būdingus kalbinius ypatumus. Skatinti vaikų kalbinį aktyvumą, plečiant aktyvųjį ir pasyvųjį žodyną, ugdyti gebėjimą klausyti ir išklausyti, skatinti domėtis raidėmis, atpažinti savo vardo raides, mokyti teisingai  užsirašyti vardą bei patirti  mokėjimo mokytis džiaugsmą.

       Projekto metu grupėje apsigyveno naujasis grupės draugas KIŠKIS. Pirmąją dieną projekto dalyviai susipažino su naujuoju grupės draugu KIŠKIU, jam prisistatė. Mokytojos padedami ieškojo, atpažino ne tik savo vardo korteles, bet ir KIŠKIO. Lygino vardus pagal ilgį skaičiuodami vardo raides ir susiedami su atitinkamu skaitmeniu. Bandė išgirsti, įvardinti savo vardo pirmąjį garsą, jį susieti su atitinkama raide. Vaikai, naudodamiesi savo vardo kortelėmis, vardus rašė SMART lentoje, piešė ant šviesos stalo, o pasitelkę STEAM metodą vardus užsirašė barstydami druską ant klijais išteptų parašytų raidžių, kurias vėliau kūrybiškai nuspalvino akvarele. KIŠKIS pasiūlė vaikams vardo raides sukonstruoti pasitelkiant įvairius konstruktorius, pieštukus, flomasterius.  

       Antrąją projekto dieną ugdytiniai grupės draugams ir KIŠKIUI pristatė iš namų atsineštą savo mėgstamiausią knygelę. „Skaitė“ knygeles paveikslėlių pagalba, supažindino su  knygelių veikėjai, jų poelgiais. Gretinimo, uždėjimo būdu vaikai lygino knygeles pagal dydį, storį. O KIŠKIS pasiūlė atlikti STEAM eksperimentą „Kiek knygelių išlaikys spagečių pakelis?“. Neperlaužus susmaigstyti spagečius į plastilino gabalėlius vaikams buvo pakankamai didelis iššūkis. Matydami, kokie trapūs spagečiai, vaikai sunkai įsivaizdavo, jog jie gali išlaikyti nors vieną knygelę.  Eksperimento metu paaiškėjo, jog spagečių pakelis išlaikė net tris plonas knygeles. Vaikai darė logišką išvadą, jog vienas šalia kito esntys spagečiai tampa daug tvirtesni.

Trečiąją projekto dieną KIŠKIS pasiūlė vaikams skenuojant planšetiniais kompiuteriais atkoduoti QR kodus. Po kodais slėpėsi pasakos „Raudonkepuraitė“ personažai. Dar kartą išklausę sekamą pasaką, vaikai rinkosi pasakos personažus ir vaidino vieni kitiems. KIŠKIS pasiūlė vaikams nusipiešti labiausiai patikusį pasakos „Raudonkepuraitė“ personažą ir jį įgarsinti „ChatterPix Kids by Duch Duch“ programėlės pagalba. Daug džiugių emocijų sukėlė įrašų perklausos.

Ketvirtąją projekto dieną KIŠKIS vaikus pakvietė pažaisti žaidimą „Rask kur tai“. Vaikai koduodami robotukus-bitutes „Bee-Bot keliavo iki pasirinkto paveikslėlio – nuotraukos.  Fotografijoje turėjo atpažinti, apibūdinti kokio tai  grupėje esančio daikto, žaislo detalė ir ją surasti grupėje. Įtvirtinant raides, ugdytiniai žaidė žaidimą „Raidžių Bingo“, kai turėjo įvardinti, surasti ir apibraukti „Raidžių Bingo” lape SMART lentoje išsuktas raides. Ugdytiniai žaisdami „WordWall” ir „Kahoot“ platformose sukurtus žaidimus individualiai mokėsi atpažinti ir įvardinti raides.

Stiprinant tarpusavio santykių kompetenciją į projektą buvo įtraukti ir ugdytinių tėveliai. Jų dėka paskutinę projekto dieną buvo vykdoma STEAM veikla „Virtuali kelionė“. Padedant tėveliams vaikai fotografavo savo namų išskirtines, įdomias ar labiausiai patinkančias vietas. Grupėje SMART lentoje apžiūrinėdami, komentuodami savo pačių darytas nuotraukas, ugdytiniai kartu su KIŠKIU virtualiai keliavo pas kiekvieną į namus. Projekto metu parinkti inovatyvūs ugdymosi metodai didino vaikų mokymosi motyvaciją, leido  išgyventi sėkmę veikloje, padėjo pažinti aplinkinį pasaulį, tenkinti bendravimo ir savirealizacijos poreikį, keičiantis sumanymais ir idėjomis.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas