Grupės „Ežiukai“ STEAM skaičiavimo ir matavimo projektas ,,Skaičių magija“
- Paskelbta: 2024-03-01
- Kategorija: Projektinė veikla
Vaikai su skaičiais susipažįsta gan anksti, kai dar nemoka kalbėti, tik parodo gestais, kiek jiems metų, supranta ir parodo pirštais vienas, du, daug. Skaičiavimas – tai komponentas, kuriame kalbama apie pirmąją vaiko pažintį su skaičiais sąvoka. Matavimas – vaikai žaisdami stengiasi rasti reikiamos formos, dydžio ar spalvos daiktą. Nuotraukose, piešiniuose atpažįsta ankščiau matytą daiktą, todėl š. m. vasario 26 – kovo 1 d. grupės „Ežiukai“ ugdytiniai su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Neringa Švediene, Danute Gravers ir mokytojų padėjėja Danute Kukliene, taip pat įtraukiant ugdytinių tėvelius, vykdė trumpalaikį projektą „Skaičių magija“, skirtą ugdyti skaičiavimo ir matavimo sritis, pasitelkiant STEAM ugdymą. Projekto tikslas – įvairių veiklų metu ugdyti ugdytinių skaičiavimo ir matavimo sričių gebėjimus. Savaitės pradžioje IT pagalba ugdytiniai susipažino, prisiminė skaitmenis nuo 1 iki 10 ir daugiau, atliko užduotis išmaniojoje lentoje: atliko rūšiavimo, priskyrimo, sudėties ir atimties veiksmus. Vėliau vaikai skubėjo grupėje ieškoti pasislėpusių skaičių, turėjo įvardinti jų pavadinimus. Taip pat vaikai atlikinėjo ir įvairaus pobūdžio praktines užduotis pratybų lapuose: surasti, išrinkti ir nuspalvinti nurodyta spalva skaičius, prikabinti tiek segtukų, koks skaičius, atlikti sudėties ir atimties veiksmus ir t. t. Žaidė kūrybinį žaidimą „Skaičių saulutė“. Jo metu vaikai kirpo 5 skaičių eilutes, kuriose skaičiai išsirikiavę 1-6, klijavo ant apskritimo, rideno lošimo kauliuką ir, kokį skaičių išridendavo, tokį reikėdavo nukirpti, žaidimas baigdavosi, kai nelikdavo juostelėje („spindulyje“) skaičių. Šeši grupės vaikai: trys berniukai ir trys mergaitės dalyvavo respublikiniame ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų vaikų ir mokytojų STEAM projekte „Pakopa po pakopos“, kurio metu ugdytiniai, pasitelkiant inžinerinius sprendimus ir komandinį darbą turėjo sukonstruoti, kuo tvirtesnius laiptus, suskaičiuoti, kiek pakopų juos sudaro, sunumeruoti skaičiais. Veikla suteikė galimybę lavinti smulkiąją motoriką, atidumą, kruopštumą, kantrybę. Taip pat buvo organizuojama grupės „Ežiukai“ STEAM paroda „Skaičiai skaičiukai“. Paroda vienijo mokytojų ir ugdytinių, tėvelių, bei seserų, brolių tarpusavio bendradarbiavimą, buvo paprašyta, pasirinkti vieną skaičių (1-10), sudėlioti jį naudojant pvz.: konstruktorius; gamtinę medžiagą: kaštonai, akmenukai, gilės ir t. t.; karoliukus ir kt. smulkius daiktus; kruopas, kavos pupeles; ir t.t. Labai pradžiugino dalyvių aktyvumas, išradingumas, kūrybiškumas ir fantazija. Meninių veiklų metu ugdytiniai pasirinktus skaičius aplikavo, dažė, spalvino, puošė blizgučiais, karoliukais, siūlais, konstravo.
Taip pat nepamiršome ir geometrinių formų: apskritimo, skritulio, rutulio, stačiakampio, kvadrato, trikampio. Čia taip pat gelbėjo IT, nes žiūrėjome video apie geometrines figūras, vėliau patys jas kirpome, iš popieriaus, klijavome, kūrėme aplikacijas „Namai namučiai“.
Projektą užbaigėme susipažindami su svarstyklėmis ir jų dėka galėjome sveriant palyginti, kurie daiktai iš pažiūros sunkūs, o kurie lengvi. Tačiau teko labai nustebti, nes ne visada spėjimai pasitvirtino, atrodo vizualiai panašūs daiktai turėjo būti vienodo svorio, bet įsitikinome, kad taip nėra. Išsiaiškinome, jog tai lėmė pačio daikto struktūra: pilnaviduris arba tuščiaviduris ir pan.
Tikimės, kad šiuo projektu pažadinome vaikų smalsumą domėtis skaičiais, geometrinėmis figūromis, turtinome kalbinį, emocinį žodyną, suteikėme galimybę kūrybiškai pažvelgti į skaitmenis, taip pat pasitelkiant STEAM metodus, modeliuojant, kuriant linksmai praleisti laiką kartu su šeima, pasidalinti įspūdžiais su kitais, stiprinti tarpusavio ryšį. O mes, mokytojos, savo ruožtu dalinomės ugdomose veiklose užfiksuotais įspūdžiais su tėveliais uždaroje socialinio tinklalapio „Facebook“ grupėje.
-
- Paskelbta: 2024-02-29
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-02-22
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-02-21
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-02-02
- Kategorija: Projektinė veikla