Grupės „Riešutėliai“ trumpalaikis projektas „Aplink mus spalvos“

Grupės „Riešutėliai“ ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Žydrūne Baltrukėniene, Danute Gravers, mokytojo padėjėja švietimo pagalbai Daiva Savickienė, logopede Sigita Denikyte ir judesio korekcijos specialiste Lina Rače įgyvendino trumpalaikį sakytinės kalbos, meninės raiškos ir problemų sprendimo sričių gerinimui plėtoti skirtą projektą „Aplink mus spalvos”.

Projekto tikslas – tenkinant vaikų poreikį pažinti spalvas skatinti gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti su kitais vaikais, perduoti informaciją, samprotauti, pratintis ne tik kalbėti, bet ir išklausyti, išgirsti šalia esantį. Suteikti ugdytiniams galimybę tyrinėti, eksperimentuoti spalvomis. Įspūdžius ir išgyvenimus perteikti pasitelkiant šokį, vizualinę raišką.

Kiekvieną savaitės dieną grupės „Riešutėliai“ vaikai padedami tėvelių apsirengė vis kitos spalvos rūbais, atsinešė žaislų, vaisių ir kitų daiktų atitinkančių tos dienos spalvą.

Ugdytiniai visą savaitę susipažindami su spalvomis ir įtvirtindami jų pavadinimus, žaidė įvairius žaidimus, ieškojo grupėje atitinkamų spalvų daiktų, rūšiavo juos įvardindami spalvą, dalyvavo meninėje veikloje.

Įgyvendinant veiklą iš rekomendacijų „Žaismė ir atradimai“ kūrėme „Spalvų akvariumą“. Piešė ant plėvelės mėlynos spalvos dažais, vėliau „apgyvendino“ jame spalvotas (mėlynas, raudonas, geltonas, žalias) dideles ir mažas žuvis, jas segtukų pagalba segė prie plėvelės. „Spalvotas pasaulis“ veiklos metu ugdytiniai žiūrėjo vieni į kitus per spalvotas skareles, stebėjo kaip keičiasi vaizdas, jis tampa kitos spalvos. Klausantis muzikos vaikai šoko su spalvotomis skarelėmis, mėtė jas į viršų ir stebėjo kaip gražiai plazda.

Ugdytiniai pasitelkiant IKT žiūrėjo mokomuosius filmukus apie spalvas, kartu įvardijo matomų daiktų spalvas ir pavadinimus. STEAM laboratorijoje prie išmaniosios lentos vaikai grupavo paveikslėlius pagal spalvas.

Atlikome eksperimentus „Spalvota lavos lempa“, „Saldainių vaivorykštė“. Stebėjome kaip žalios spalvos dažai nudažo vandenį, maišosi aliejus su vandeniu ir viskas kunkuliuoja įmetus šnypšiančias tabletes. Vaikai kantriai dėliojo spalvotus saldainius lėkštėje apskritimu, įpylus vandens stebėjo kai gražiai vanduo nusidažo ir pasidaro vaivorykštė.

Įgyvendinant projektą ir plėtojant sakytinės kalbos gebėjimus įstaigos logopedė Sigita Denikytė ugdytiniams pravedė artikuliacinio aparato mankštelę. Kartu su į grupę atėjusia lėle Lile žaidė žaidimus „Magiškos spalvos“, „Spalvotų daiktų akvariumas“. Žaidimų metu vaikai rūšiavo įvairius daiktus pagal spalvas ir dėjo juos ant šviesos lentų.

Kartu su judesio korekcijos specialiste Lina Rače ugdytiniai linksmai, aktyviai žaidė „Spalvų traukinuką“, klausantis muzikos, vaikai turėjo išgirsti savo kamuoliuko spalvos pavadinimą ir prisijungti į traukinuką. Žaidžiant žaidimą „Spalvoti dubenėliai“ ugdytiniai rinko ir rūšiavo pabirusius spalvotus kamuoliukus ir dėjo juos į spalvotus dubenėlius. Ugdytiniai turėjo įveikti iššūkį: pereiti, peršokti ir perbėgti per spalvotas lėkštutes su kamuoliukais jų neužkliudant, kad kamuoliukai liktų savo vietoje.

Projekto metu vaikai patyrė daug džiugių akimirkų susipažindami su spalvomis, įvardindami jų pavadinimus, dalyvaudami meninėje veikloje, įveikdami ir išbandydami naujas užduotis. Dėkojame tėveliams, darželio logopedei Sigitai Denikytei ir judesio korekcijos specialistei Linai Račei už bendradarbiavimą įgyvendinant grupės projektą.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas