Problemų sprendimo projektas „Žiogeliai sprendžia problemas“

Kovo 03-07 dienomis grupės „Žiogeliai“ vaikai netikėtai, kartu su mokytojomis A. Kliopkiniene, I. Skrupskelyte, mokinio padėjėja V. Klapatauskiene ir mokytojų padėjėja L. Danilevičiene, susidūrė su įvairiausiomis problemomis. Savaitės pradžioje vaikai diskutavo, kas yra problema ir kaip ją galime atpažinti. Buvo pateikiami paprasti pavyzdžiai iš kasdienio gyvenimo, pavyzdžiui, sugedęs žaislas, pamestas daiktas, nesutarimai su draugais, kaip pasidalinti obuoliu. Vaikai pasakojo iš savo patirties ir dalinosi mintimis apie galimus sprendimo būdus. Kartu su mokytojomis skaitydami pasakas, vaikai aptarė veikėjų pasirinkimus, svarstė, kokius kitus sprendimus jie galėjo priimti, ir kokias pamokas galime išmokti iš pasakų. Savaitės eigoje vaikai kūrė įvairias situacijas, pavyzdžiui, „Kas nutiktų, jei dingtų elektra?“ arba „Kas nutiktų, jei namuose atsirastų gyvūnas iš džiunglių?“. Jie svarstė galimus sprendimo būdus, aptarė, kaip elgtųsi skirtingose situacijose. Vaikai piešė plakatus, kuriuose vaizdavo įvairius problemų sprendimo būdus. Jie kūrė iliustracijas ir trumpai papasakojo, kaip galima išspręsti tam tikras problemas, pavyzdžiui, ką daryti, jei draugas liūdi arba jei kažkas pameta mėgstamą žaislą. Vaikai buvo suskirstyti į komandas ir turėjo atlikti užduotis, kuriose reikėjo bendradarbiauti, kad rastų geriausią sprendimą. Jie mokėsi dirbti kartu, išklausyti kitų nuomones ir priimti bendrus sprendimus. Su socialine pedagoge J. Valentukoniene vaikai aptarė įvairius nusiraminimo metodus: kvėpavimą, piešimą, muzikos klausymą, pasivaikščiojimą. Po to kiekvienas vaikas sukūrė savo nusiraminimo kortelę. Vieną dieną „Žiogeliai“ rado paslaptingą dėžę, kurioje gavo užduotį – padėti Photon robotukui pervežti krovinį naudojant pieštukus ir virvelę. Jie eksperimentavo įvairiais būdais, kaip pritvirtinti krovinį ir nukreipti robotą teisinga kryptimi. Vaikai susidūrė ir su kita problema, kaip naudojant įvairias medžiagas, pastatyti tvirtą tiltą. Jie išbandė savo tiltų tvirtumą ir saugumą, bandydami juos apkrauti bei aptardami, kodėl vieni tiltai buvo tvirtesni už kitus. Vaikai patys įšaldė žaislus į ledą ir turėjo sugalvoti, kaip juos išlaisvinti įvairiais būdais – šildymu rankose, vandeniu, druska – ir aptarė, kuris metodas veikė greičiausiai. Vaikai aptarė, kokias problemas jie sprendė per visas veiklas ir kaip jiems sekėsi. Jie pasidalijo savo patirtimis, įžvalgomis ir jausmais, kokius naujus problemų sprendimo būdus išmoko ir kaip juos gali pritaikyti kasdieniame gyvenime.

Autorius:
Ieva Skrupskelytė, Aurelija Kliopkinienė

Nuotraukos:
Aurelija Kliopkinienė, Ieva Skrupskelytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas