Grupės „Bitutės“ kalbos bei skaitmeninio sumanumo lavinimo projektas „Pasakų karalystėje“
- Paskelbta: 2024-04-02
- Kategorija: Projektinė veikla
Kovo 25-29 dienomis grupės „Bitutės“ ugdytiniai kartu su ikimokyklinio ugdymo mokytojomis L. Šaltmeryte bei M. Vaškevičiene vykdė trumpalaikio projekto „Pasakų karalystėje“ veiklas. Projekto tikslas – skatinti vaikų kalbinę raišką per vaidybinę veiklą bei lavinti sakytinės kalbos gebėjimus panaudojant išmaniąsias technologijas.
Projektas prasidėjo edukacine išvyka į Šiaulių miesto viešosios bibliotekos „Saulės“ filialą. Čia su vaikais bendravo Kiškis Morkius: skaitė bei aptarė su vaikais knygą „Ieškomas knygų vagis – triušis Ralfis“, aprodė bibliotekoje esančių knygų įvairovę, pasiūlė aktyviai praleisti laiką įvairiose bibliotekos erdvėse.
Grupėje vaikų žaidimuose atgijo Mažojo teatro pasakos „Jaučio trobelė“, „Dangus griūva“. Pasipuošę veikėjų karūnėlėmis, vaikai vaidino, improvizavo – kūrė dialogus, perteikė pasakos personažus kalba, mimika, judesiu. Vaidindami vaikai atskleidė savo artistinius gebėjimus, kaupė raiškaus žodžio patirtį. Žaisdami su stalo teatro figūrėlėmis vaikai mokėsi sutelkti dėmesį, nuosekliai pasakoti, lavino atmintį.
Kelionę po pasakų karalystę paįvairino išmaniosios technologijos. Vaikams buvo pasiūlyta pažaisti žaidimą „Kokia tai pasaka?“: vaikai klausėsi pasakos ištraukos, pasakos veikėjo apibūdinimo bei spėjo pasakos pavadinimą ir veikėją. Teisingą atsakymą padėjo patikrinti QR kodų nuskaitymo programėlė planšetiniuose kompiuteriuose. Vaikai mokėsi nukreipti vaizdo ieškiklį, įsitikinti, kad kodas rodomas vaizdo ieškiklyje. Daug teigiamų emocijų sukėlė pasakos sekimas su robotuku „Bee-bot“. Vaikai sekė pasaką „Trys paršiukai“ su robotuku ant kilimėlio atliekant veiksmus pagal siužetą. Sekant pasaką buvo daromos pauzės, kad vaikai galėtų su robotuku nukeliauti iki paveikslėlio, iliustruojančio įvardintą sceną. Vaikai aiškinosi robotuko mygtukų funkcijas, mokėsi užprogramuoti komandas. Robotukui įvykdžius komandą ir pranešus apie tai garsiniu bei šviesos signalais, vaikai neslėpė nuostabos ir pasigėrėjimo.
SMART interaktyviame ekrane vaikai dėliojo įvairių pasakų scenų, veikėjų dėliones. Žaismingas IT įrankis – dėlionių programėlė jigsawplanet.com – lavino vaikų erdvinį bei loginį mąstymą, ugdė valią, gebėjimą susikaupti. Vaikams buvo pasiūlyta pasirinkti norimą dėlionės detalių skaičių. Vaikai nesunkiai įvardino pasakas, jų veikėjus, varžėsi, kuriam dėlionę pavyks surinkti per trumpiausią laiką.
Projekto „Pasakų karalystėje“ veiklos skatino bei lavino vaikų kalbinę raišką, meninę saviraišką. Skaitmeninės technologijos, mokymasis jas valdyti sudomino vaikus bei paįvairino tradicinius žaidimus.
-
- Paskelbta: 2024-03-29
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-22
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-18
- Kategorija: Projektinė veikla
Nuo sausio 16 d. iki kovo 16 d. ikimokyklinio ugdymo mokytojos: Greta Rimkevičie... -
- Paskelbta: 2024-03-15
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-08
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-05
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-04
- Kategorija: Projektinė veikla
-
- Paskelbta: 2024-03-04
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 26 d. – kovo 1 d. grupių „Kleviukai“ ir „Boružiukai“ ugdytiniai, kartu s... -
- Paskelbta: 2024-03-01
- Kategorija: Projektinė veikla