STEAM veikla „Išmanieji draugai: kodai, robotukai ir mes“

2025 m. balandžio 10–17 dienomis Šiaulių lopšelio-darželio „Eglutė“ STEAM centro mokytojos Vita Tavorienė ir Ieva Skrupskelytė inicijavo ir organizavo technologinę veiklą „Išmanieji draugai: kodai, robotukai ir mes“. Ši veikla buvo skirta Šiaulių miesto lopšelių-darželių „Pupų pėdas“, „Dainelė“, „Žiogelis“ ir „Eglutė“ ugdytiniams.

Veiklos tikslas – plėtoti vaikų technologinį raštingumą, skatinti kūrybiškumą, loginį mąstymą ir domėjimąsi robotika per patirtines veiklas, taikant STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) metodus. Vaikai aktyviai tyrinėjo robotų pasaulį – susipažino su pirmųjų robotų atsiradimo istorija, jų paskirtimi ir funkcijomis. Veiklos metu patys atrado įvairius robotų tipus: žaislas, siurblys, žoliapjovė, muzikantas, menininkas, robotas-augintinis ir net humanoidas-mokytojas. Atlikdami loginio mąstymo užduotis, ugdytiniai analizavo šių robotų veikimo principus ir lygino juos su žmogaus atliekamomis funkcijomis. Diskusijoje aptarė robotų ir žmonių išvaizdos, funkcijų ir elgsenos panašumus ir skirtumus. Vaikai patys tapo mažaisiais inžinieriais – konstravo robotus iš LEGO kaladėlių. Susipažino su paprastomis programavimo komandomis: „į kairę“, „į dešinę“, „į viršų“, „žemyn“. Praktinių užsiėmimų metu, taikant sekų sudarymo metodiką, vaikai programavo „Bee-Bot“ robotus, siekdami konkretaus tikslo – pasiekti skaičiumi pažymėtą robotą. Tokia veikla lavino vaikų strateginio mąstymo įgūdžius ir gebėjimą planuoti veiksmų seką. Vaikai susipažino su „Pixel“ piešimu spalvindami paveikslėlius, lygino juos su tradiciniais meniniais darbais. Analizė skatino suprasti skaitmeninės ir klasikinės dailės skirtumus bei panašumus. Vaikų kūrybiškumą skatino improvizuotas šokis, atkartojant roboto judesius. Veikla lavino motorinius įgūdžius, ritminį pojūtį, kūno koordinaciją, dėmesio sutelkimą, teigiamas emocijas per judesį ir muziką. Užsiėmimo pabaigoje, naudodamiesi programėle „Mentimeter“, vaikai įsivertino savo veiklą, pasidalijo patirtimi ir emocijomis. Refleksijos momentą vainikavo robotas Betmenas, simboliškai įteikęs medalius už aktyvų dalyvavimą.

Technologinė veikla „Išmanieji draugai: kodai, robotukai ir mes“ ne tik supažindino vaikus su robotika, bet ir skatino kritinį mąstymą, bendradarbiavimą, kūrybišką problemų sprendimą bei aktyvų mokymąsi per patirtį. Tokio pobūdžio veiklos sudaro tvirtą pagrindą ikimokyklinio amžiaus vaikų technologinio raštingumo ugdymui ir padeda juos parengti būsimiems iššūkiams skaitmeniniame pasaulyje.

Autorius:
Vita Tavorienė, Ieva Skrupskelytė

Nuotraukos:
Ieva Skrupskelytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas