Projektas „Skaičiukų ratukas“

Balandžio 7-11 dienomis grupės „Žiogeliai“ vaikai leidosi į skaitmeninį skaičių pasaulį. Kiekviena diena buvo skirta vis kitokiam atradimui, tačiau visas veiklas vienijo tikslas – skatinti vaikus mąstyti logiškai, pastebėti dėsningumus, spręsti problemas ir naudotis šiuolaikinėmis technologijomis kaip pagalbinėmis priemonėmis pažinti matematikos pasaulį. Savaitę pradėjome nuo pažinties su ilgio ir svorio matavimu. Vaikai tyrinėjo įvairius objektus (svogūnus, kruopas, žaislus) ir sverdami juos mokėsi lyginti masę, vartoti sąvokas „sunkesnis“, „lengvesnis“. Matuodami ilgį liniuote ir metru, analizavo objektų dydį, aptarė skirtumus tarp jų: kuris aukštesnis, trumpesnis, didesnis ar mažesnis. Vaikai nutarė išmatuoti ir grupės draugus, lygino, kuris yra aukščiausias, kieno ranka didžiausia, matavo ir stebėjo kaip keičiasi liemens apimtis prieš ir po maisto. Vėliau veiklas tęsėme konstruodami LEGO bokštus pagal skaičių korteles. Ši veikla lavino skaičiavimo įgūdžius, nes kiekvienas vaikas skaičiavo, kiek kaladėlių jam prireikė statant LEGO bokštus. Vaikai mokėsi analizuoti ir vertinti savo ir kitų rezultatus: kuris bokštas aukštesnis, kiek kaladėlių daugiau ar mažiau prireikė statant bokštus. Ši veikla buvo tęsiama ir namuose kartu su šeimos nariais. Žaidimų metu lauke vaikai kūrė skaičius iš gamtinės medžiagos ir savo darbus fiksavo naudodami planšetinius kompiuterius. Naudodamiesi Bee-bot ir Photon robotukais, vaikai kūrė maršrutus pagal skaičius. Jie turėjo suplanuoti kelionę, iš anksto numatyti robotuko judėjimą ir tikslą. Tai skatino loginį mąstymą, veiksmų planavimą, sekų suvokimą bei gebėjimą prognozuoti rezultatą. Be to, tai buvo pirmasis sąlytis su programavimo principais. Naudodamiesi „Kahoot“, „Quizizz“ ir „WordWall“ platformomis, vaikai sprendė matematinius ir loginius žaidimus. Skaičiavimas, sekų užbaigimas, loginiai sprendimai buvo perteikiami per interaktyvius žaidimus, kurie ne tik stiprino matematinį mąstymą, bet ir ugdė skaitmeninį sumanumą – gebėjimą orientuotis platformose, naudotis skaitmeniniais įrankiais savarankiškai ir atsakingai. QR kodų paieška grupėje – kvietė vaikus kartu su šeimos nariais spręsti matematinius uždavinius realioje aplinkoje. Nuskenavus kodą, ekrane pasirodydavo užduotis, kurią reikėjo įveikti. Skaičių dėlionės išmaniojoje lentoje ir planšetėse skatino vaikus pažinti skaičių struktūrą, gilinti sekų supratimą bei tobulinti loginio sprendimo gebėjimus. Per skaičių medžioklę vaikai tapo tikrais tyrinėtojais – jie planšetėmis fotografavo aplinkoje esančius skaičius: ant namų numerių, ženklų, pakuočių. Kad su skaičiais būtų spalvingiau keliauti po skaičių šalį, vaikai rinkosi vieną skaičių, kurį piešė, puošė, dekoravo gamtine medžiaga, popieriumi, blizgučiais. Kadangi LEGO bokštus jau pastatėme, nutarėme atlikti ir LEGO 6 kaladėlių iššūkį. Sukonstravę savo statinius vaikai apžiūrėjo, kad visi jie buvo skirtingi. Aptarė, kad iš 6 kaladėlių galima pasatyti daug ir įvairių statinių. Visa matematikos savaitė buvo orientuota į tai, kad vaikai patirtų, jog matematika – tai ne vien abstraktūs skaičiai, o prasminga, žaisminga ir kasdieniame gyvenime svarbi sritis. Ji gali būti matuojama, statoma, ieškoma, kuriama ir netgi programuojama. Per šias veiklas ugdomas ne tik loginis mąstymas ir problemų sprendimo gebėjimai, bet ir labai svarbus šiuolaikinėje visuomenėje įgūdis – skaitmeninis sumanumas.

Autorius:
Ieva Skrupskelytė, Aurelija Kliopkinienė

Nuotraukos:
Aurelija Kliopkinienė, Ieva Skrupskelytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokytojams
  • DUK
Naujienų archyvas